TietoEdun tiedotteet

Tieto Edu - Suomi.fi ja Nordea-pankin tunnuslukusovelluksen käyttö

29.07.20

Joissakin tapauksissa kirjautuminen Tieto Eduun Nordea Tunnuslukusovellusta käyttäen ei toimi, ja käyttäjä saa näytölle seuraavanlaisen virheilmoituksen: Näissä tapauksissa laitteessa oleva Nordean tunnuslukusovellus ei kommunikoi oikein Tieto Edu -sovelluksen kanssa. Ongelman pystyy kiertämään avaamalla tunnuslukusovelluksen laitteessa erikseen (ei painamalla avaa -napista Nordea-käyttäjätunnuksen syöttämisen jälkeen.) Yhteistyöterveisin TietoEVRY, Education Finland Asiakaspalvelu

TietoEdussa ongelmia pe 12.12 klo 15:45 – su 15.12 klo 15

16.12.19

Varhaiskasvatuksen Tieto Education asiakkaille Tieto Edu mobiilisovelluksessa on ilmennyt ongelmia sovellukseen kirjautumisessa, perjantain 13.12.2019 klo 15:45 ja sunnuntain 15.12.2019 klo 15:00 välisenä aikana . Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa. Yhteistyöterveisin Tieto Finland, Education, Asiakaspalvelu

Suomi.fi-palveluissa voi esiintyä lyhyitä häiriöitä 1.12.2019 klo 8.00 - 12.45

28.11.19

Väestörekisterikeskus tiedottaa Suomi.fi-palveluissa, jotka hyödyntävät Väestötietojärjestelmää, voi esiintyä lyhyitä häiriöitä 1.12.2019 klo 8.00 - 12.45. Häiriöt voivatvaikuttaa seuraaviin palveluihin: - Suomi.fi-tunnistus - Suomi.fi-valtuudet - Suomi.fi-verkkopalvelu Mahdolliset häiriöt johtuvat Väestötietojärjestelmän huoltotöistä, joiden aikana kyselyt Väestötietojärjestelmään saattavat hetkellisestiepäonnistua. Mahdollisista häiriöistä tiedotetaan ko. palveluissa loppukäyttäjille ja annetaan ohje kokeilla uudelleen hetken kuluttua. Mahdolliset häiriöt eivät vaikuta yhtä laajasti niihin Suomi.fi-tunnistusta hyödyntäviin asiointipalveluihin, jotka hyväksyvät tunnistuksenilman tietojen tarkastamista Väestötietojärjestelmästä. Näissä palveluissa häiriöt voivat vaikuttaa ainoastaan varmennekortilla ...

Tieto Edu , suomi.fi ja Nordean tunnuslukusovelluksen käyttö

31.10.19

Olemme saaneet muutamilta asiakkailtamme ilmoituksia että Nordean pankkitunnistautumisen saattaa saada helposti jumiin virheellisillä tunnuksilla tai vaihtamalla nopeasti sisäänkirjautumissivulta peruuta-valinnalla takaisin ja siirtymällä heti uudestaan sisäänkirjautumiseen. Tällöin Nordean tunnistautuminen ilmoittaa useista samanaikaisista tunnistautumisyrityksistä, eikä tilanteestä pääse Tieto Edun puolella eteenpäin. Saimme vinkin Nordealta, että tällaisessa tapauksessa voi tilanteen nollata avaamalla tunnuslukusovelluksen erikseen puhelimessa tai ihan kirjautumalla kerran verkkopankkiin saakka. Yhteistyöterveisin Tieto Finland, Education, Asiakaspalvelu

Nordean asiakkaat – tunnistautuminen e-palveluihin

26.09.19

Väestörekisterikeskus tiedottaa Nordean asiakkaat voivat jatkossa tunnistautua vain tunnuslukusovelluksella tai -laitteella Suomi.fi-tunnistuksessa ja sitä hyödyntävissä julkishallinnon palveluissa 27.9. alkaen. Nordean asiakkaat voivat käyttää tunnuslukutaulukoitaedelleen verkkopankkiin kirjautuessaan. Nordea ohjaa asiakkaitaan ottamaan käyttöön mobiililaitteeseen asennettavan tunnuslukusovelluksen tai erillisen tunnuslukulaitteen. Nordea on tiedottanut omia asiakkaitaan muutoksesta tiedotteella: Tunnistautuminen muuttuu – ota sähköinen tunnistautumistapa käyttöön nyt. Danske Bankin turvakortit poistuivat käytöstä 14.9. Suomi.fi-palveluhallinnan tiedotteen vastaavista muutoksista Danske Bankin tunnistautumispalvelussa löydät täältä: Suomi.fi-tunnistus: Danske Bankin turvakortit poistuvat käytöstä 14.9 . Jos asiakkaanne ovat tähän liittyen teihin yhteydessä, voitte kertoa että Suomi.fi -tunnistuksessa käytettävissä olevat tunnistusmenetelmät ja -välineet riippuvat siitä, mitä kukin pankki ...

Graafinen suunnittelu Statiivi | Tekninen toteutus PVP | Copyright © 2014 Ylivieskan kaupunki